Чи знаєте ви, як творяться сучасні міфи та переписуються загальновідомі? А про те, як міф та міфотворчість може бути застосована в театрі? Учасники Зимової школи менеджменту НСТДУ 2019 знають!
19-20 лютого 2019 року за підтримки Агенції розвитку громадянського суспільства в Мистецько-Концертному центрі ім. Івана Козловського (м. Київ) відбулася дводенна практична Школа «Ідеологічний менеджмент: основи міфодизайну».
Про проектування міфів та застосування міфодизайну при створенні брендингу, його позиціонування в українському/міжнародному просторі і про те, за якими принципами зробити театр різним серед своїх, навчали Всеволод Зеленін – провідний тренер програм у Школі Медіа-Патріотів, коуч, доцент кафедри політичної психології НПУ імені Драгоманова, автор книг та популярних статей, фахівець у сфері ідеологічного менеджменту та Євген Бондаренко – голова Школи Медіа-Патротів, керівник компанії ZeleninLab, тренер, медіа-експерт, коуч, майстер-фасилітатор програми Активні Громадяни від Британської Ради в Україні.
Експертною групою НСТДУ було обрано 20 учасників. Серед них: керівники театрів України (державного та недержавного сектору), режисери, керівники відділів PR та маркетингу з Києва, Черкас, Миколаєва, Херсона, Чернігова, Харкова, Хмельницького та інших міст України.
З іменами учасників можна ознайомитись за посиланням: Учасники Зимової школи менеджменту
#День_1. Від теорії до практики – під таким гаслом відбувся перший теоретично-практичний день Школи. Знайомлячи учасників з найяскравішими прикладами загальновідомих міфів з історії, тренери запропонували учасникам спробувати створити власний ефективний міф, розібравши в процесі його структуру. «Давайте створювати в інформаційному просторі цілі сценарії! Міф або об’єднує націю і створює національну ідентичність яка експансується на весь світ, або навпаки. І це, в першу чергу, за рахунок вас, митців! Свого часу, Чемберлен, коли йому казали: «давайте ми скоротимо асигнування на культуру і збільшимо на армію, бо йде війна з Гітлером», – відповів: «Вибачайте, а що ми тоді будемо захищати?!», – Всеволод Зеленін, експерт у сфері ідеологічного менеджменту.
Паралельно з Зимовою школою в прес-центрі інформаційного агенства Інформатор.ua відбулася прес-конференція з командою організаторів проекту. Яким чином обиралися учасники, про минулорічний досвід роботи сезонних шкіл. Про тренерів, запрошених цьогоріч, говорили Ольга Байбак – керівник відділу зовнішніх комунікацій НСТДУ та Олена Літвішко – голова АРГС.
#День_2. «Основне правило ідеолога – фільтрувати інформацію, аналізувати, мислити, вивчати. Над цим і попрацюємо!», – саме з таких слів Євгена Бондаренко стартував день другий, день практичної міфотворчості. Ефективна комунікація та командна робота учасників дала їм можливість попрактикуватися у створенні окремих міфів та відшліфувати їх чорнові варіанти за підказками наставників. А от чи вдасться нашим учасникам вдало застосувати теоретичні знання в роботі, створити і надати резонансу міфу «в театр ходити модно!», тим самим, збільшивши кількість успішних прикладів театральних брендів в Україні, перевіримо з часом.
Наш побут й наша свідомість буквально просякнуті міфами. Помічаємо ми це чи ні – неважливо. Святий Миколай на Різдво, комерційні міфи «Coca-Cola» і «Apple», державно-високотехнологічні міфи Японії чи містично-духовні міфи Індії та Китаю, «американська мрія», «єдина Європа» – всього й не злічити. Чи замислювалися ви над цим?
НСТДУ щиро дякує тренерам, Школі Медіа-Патріотів за дні мозкового штурму, а партнеру АРГС – Агенція Розвитку Громадянського Суспільства та особисто Олені Літвішко за підтримку та допомогу в реалізації спільної ідеї.
І на останок – 6 хвилин вражень, або чим надихались і чому навчились учасники Зимової школи театрального менеджменту 2019. Нехай все розказують самі! Відгуки наших міфотворців у відео нижче.