Спілка продовжує руйнувати розповсюджений стереотип серед театральної спільноти про неіснування сучасної драматургії. Яким чином? Шукаючи сучасних драматургів і допомагаючи їм створювати амбітні та цікаві тексти.
З 26-30 серпня 2020 року експериментальна сцена StageLab Київського національного академічного театру оперети прийняла ІІ резиденцію ІІ Лабораторії драматургії НСТДУ. Проєкт ініційований Головою НСТДУ Богданом Струтинським 2019 року, а 2020 – підтриманий Українським культурним фондом.
До участі у другій резиденції було запрошено 12 півфіналістів Лабораторії, тексти яких прочитані і відібрані куратором Павлом Ар’є, який є шеф-драматургом Київського академічного театру драми і комедії на лівому березі Дніпра та співкураторкою Наталею Блок, українською драматургинею і режисеркою.
Другий етап – один з найцікавіших. Під час нього відбувся ряд корисних зустрічей, воркшопів та інтенсивної роботи в групах над перевіркою сцен п’єс.
Найбільшу увагу Павло та Наталя зосередили на важливості кульмінації та фіналу майбутніх п’єс. Для цього тренувалися за допомогою нестандартних вправ, зокрема, переробляли відомий сюжет п’єси у жанрах детектив, комедія та горор.
Уже другий рік поспіль до Лабораторії долучилися Світлана Сєрова, продюсерка спецпроектів, яка опікується програмами «Радіотеатр», Наталя Коломієць, головна редакторка літературних передач та радіотеатру, та Нелля Даниленко, авторка сценаріїв і режисерка-постановниця серії радіофільмів «Світочі епохи» на Радіо Культура. Вони розказали, що таке театр перед мікрофоном і навіть встигли поговорити про плани щодо реалізації майбутніх п’єс наших українських «шекспірів» на радіо.
Також драматурги мали зустріч з Ганною Веселовською, керівницею напряму експертно-аналітичної діяльності НСТДУ, театрознавицею, докторкою мистецтвознавста, професоркою, з якою шукали точки дотику в дискусії на тему «Театр та сучасний драматург».
На п’ятий і останній день зустрічі, як і минулого року були готові презентувати власні драфти запрошеним режисерам та театрознавцям. З кожним роком формат подачі все цікавіший: віртуальні декорації, відеосупровід, малюнки, схеми і навіть зміна костюмів. Драматурги активно шукають креативних рішень, аби до фінальних читок вже мати певний візуальний ескіз.
Завершенням роботи резиденції стала надихаюча зустріч з Віталієм Малаховим, художнім керівником-директором Театр на Подолі, народним артистом України: «Важливо не лише те, що ти продукуєш, а те, що одушевляєш, продукуючи». Які теми та проблеми є близькими театру та особисто його керівнику, які є табу, що варто почитати і навіть пропозиції співпраці щодо просування сучасної української драматургії. Є про що подумати і куди рухатися далі.
Що ж, тепер наші українські «шекcпіри» укомплектовані додатковою інформацією і знаннями, які отримали на воркшопах та зустрічах під час І та ІІ резиденцій Лабораторії протягом червня-серпня 2020. Тепер усе лише в їхніх руках.
Спілка в очікуванні п’єс, які ми з гордістю представимо 16-18 жовтня 2020 під час фінального етапу. До зустрічі на Фестивалі сучасної драми на сцені «77» Київського національного академічного театру оперети.
Відео: