Телефони для консультацій:

(044) 279-65-49
Національна спілка театральних діячів України / National Union of Theatre Artists of Ukraine
Включайтесь у спілкування!
Тексти ІІІ Лабораторії драматургії НСТДУ

У рамках ІІІ Лабораторії драматургії НСТДУ учасниками було створено 11 текстів, які були представлені на ІІІ Фестивалі сучасної драми. Темою Лабораторії були інсценівка та адаптація. Творчі куратори – Павло Ар’є і Лєна Лягушонкова.

Відтепер усі тексти доступні у pdf-форматі.

* Якщо вас зацікавила якась з п’єс, просимо перед постановкою узгодити питання авторських прав з автором (ми з радістю допоможемо вам cконтактувати з ним). 

 

  • Михайло УРИЦЬКИЙ «НАМАЛЮЙ МЕНІ ЛІТАК» за оповіданням Еріка-Емманюеля Шмітта (ознайомитись з п’єсою)
  • Анотація: П’єса є інсценівкою однойменного оповідання популярного франко-бельгійського письменника Еріка Емманюеля Шмітта з циклу «Помста і пробачення». Це історія ветерана вермахту, який через випадкове знайомство із сусідською дівчинкою усвідомлює свою особисту провину у смерті Антуана де Сент-Екзюпері. Цей твір пронизаний алюзіями на «Маленького принца», долі героїв твору Шмітта дивним чином перехрещуються із сюжетними колізіями бестселера Екзюпері. Кожний вчинок має свої наслідки і потребує спокути – саме це в кінці свого життя розуміє колишній льотчик Вернер фон Бесслау.
  • Про драматурга: Театральний режисер, старший викладач кафедри мистецтва театру ляльок Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого.
  • Відеозапис читки «Намалюй мені літак» (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)

 

  • Олена ШЕВЧЕНКО
  • «ПРО ВОВЧИКА, ЯКИЙ ВИПАВ З КНИЖКИ» за мотивами однойменної книжки Робберехта Тьєррі (ознайомитись з п’єсою)
  • Анотація: Одного вечора охоронець бібліотеки зустрічається з маленькою пласкою ілюстрацією Вовчика, який випав з якоїсь книжки. Вовчик наляканий та розгублений, бо не пригадує своєї казки. Охоронець не дуже полюбляє читати, тому підказати новому знайомому нічого не може. За допомогою охоронця Вовчик застрибує й мандрує книжками, відомими й невідомими казками, шукаючи свою історію. Але в жодній з них він не відчуває себе як удома. Звідусіль його виганяють, цькують або не розуміють. І тільки охоронець його чекає то з чашкою гарячого чаю, то з млинцями, то з добрим словом підтримки.
  • «ЧЕРВОНА БЕЙСБОЛОЧКА ТА НЕЗЛИЙ НЕСТРАШНИЙ КОЛЬОРОВИЙ ВОВК» за мотивами різноманітних варіантів казки про Червону Шапочку (ознайомитись з п’єсою)
  • Анотація: П’єса для дітей. Вовчик з кольоровим чубчиком не хоче бути сірим, злим та страшним. Але оточуючі дивляться на нього крізь призму приказок та казок і не поспішають знайомитися ближче. Одного разу Вовк зустрічає Червону Бейсболочку, яка несе пиріжки своїй бабусі, Червоному Беретику, і ця зустріч змінює життя не тільки Вовчика, а й всього великого міста. Вовчикове бажання змінювати світ на краще спочатку призведе до халепи, а потім допоможе династії Червоних капелюшків позбавитися родової травми.
  • Про драматургиню: Олена Шевченко – драматургиня, сценаристка, актриса. Народилася 23 грудня 1984 року в смт. Соледар Донецької області. Отримала освіту тележурналіста в Київському міжнародному університеті. Авторка сценаріїв короткометражних фільмів.
  • Відеозапис читки «Про вовчика, який випав з книжки» (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)
  • Відеозапис читки «Червона Бейсболочка та незлий нестрашний кольоровий Вовк» (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)

 

  • Оксана МАСЛОВА «КВЕСТ ЖАХИ ЗАКАРПАТТЯ» за мотивами закарпатських казок (ознайомитись з п’єсою)
  • Анотація: Четверо дітей вирушають на квест жахів в Закарпатті. Та раптово потрапляють у світ магічних карпатських казок. Якщо вони до сходу сонця не знайдуть Золоті Букви, то щезнуть назавжди. Дія розгортається в печерах та лісі в Закарпатті. Група підлітків 8-10 років вирушає на святковий квест в тематиці Всіх Святих.
  • Про драматургиню: Оксана Маслова – журналістка, драматургиня та фахівчиня з комунікацій (Одеса). Першу п’єсу створила у 2017 році. Цей текст привернув увагу організаторів фестивалю «Тиждень актуальної п’єси» та був поставлений у форматі читок в рамках позаконкурсної програми. У 2018 році текст «Голоси в голові» вийшли у фінал конкурсу радіодрами «Радіодрама UA|UK». У 2019 році текст Оксани обрано для презентації України на Next Generation Europe LitPotsdam Festival.
  • Прем’єра відеозапису читки «Квест Жахи Закарпаття» 4.02.2022 (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)

 

  • Людмила ТИМОШЕНКО «ВІДНЕСЕНІ ВІТРОМ» за однойменним романом Марґарет Мітчелл (ознайомитись з п’єсою)
  • Анотація: Українську Скарлетт звати Христина, на дворі 2014 рік. Вона любить одруженого чоловіка і на шляху до його серця руйнує життя близьких людей. Зухвала, наполеглива і нахабна – відштовхує і одночасно притягує надзвичайною волею до мети і вмінням не втрачати віру за будь-яких умов.
  • Про драматургиню: Людмила Тимошенко – докторка політичних наук, кандидатка філософських наук, драматургиня. Перша п’єса про дівчачу дружбу і підлітковий дарвінізм «Золоті лосіни» була написана у 2013 році – увійшла до короткого списку одразу трьох драматургічних фестивалів – «Тижня актуальної п’єси», «Любімовки» і «Вільного театру».
  • Прем’єра відеозапису читки «Віднесені вітром» 9.02.2022 (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)

 

  • Павло ЮРОВ «РЕГІНА» (ознайомитись з п’єсою
  • Анотація: Молода жінка відстоює себе перед власним чоловіком, працівником суду, де починає роботу адвокат із підвищеним відчуттям
    громадянської відповідальності, якого переслідують тривожні спогади.
  • Про драматурга: Павло Юров – режисер, актор, куратор, драматург. Живе у Києві. За освітою – режисер драматичного театру. Наразі продовжує навчання в магістратурі драматургії кіно і телебачення (КНУТКіТ ім. І. Карпенка-Карого). Беручи участь в міжнародних фестивалях та проєктах, знайомиться з різними підходами до сучасного театру. Організовує міждисциплінарні співпраці, розробляє формат документального, постдраматичного та імерсійного театру. Працює із сучасною драматургією та сучасним мистецтвом. Його вистави зачіпають теми дискримінації, залежності, ідентичності і травми. Куратор проекту Дрампортал у 2010-2013 рр. Лауреат премії Київська Пектораль у 2011.
  • Прем’єра відеозапису читки «Регіна» 11.02.2022 (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)

 

  • Олена ШАМРІНА «СЛІПИЙ МУЗИКАНТ» за однойменною повістю Володимира Короленка (ознайомитись з п’єсою)
  • Анотація: Україна, початок ХХ століття. Петро – незрячий від народження юнак, що має хист до музики. Він народився у заможній родині і весь його світ – це ідилічний спокій маєтку десь на Рівненщині, коло сім’ї та Евеліна, подруга дитинства. Однак усе змінюється, коли до маєтку приїздить Орест – успішний київський музикант. Він зачарований музикою Петра та з легкої руки пророкує йому успіх на великому музичному конкурсі у Києві. Петро з родиною та гостем натрапляють на стару могилу, де поховано козацького отамана та його побратима – незрячого бандуриста, що брав участь у славних походах та сутичках. Згодом Петро зустрічає монаха, першу іншу незрячу людину в його житті. Монах злий на весь світ. І не дивно, адже справжня доля бідного чоловіка – це зубожіння і злидні. Ці події відкривають перед Петром справжню прірву між його вродженим нещастям, талантом та іншими людьми. Або ж стають початком великої мандрівної пригоди. Адже дізнатись, ким ти є насправді і прийняти себе, можна лише пізнавши світ та інших.
  • Про драматургиню: Фрілансерка, художниця, кураторка та сценаристка SCH-театру. Займається театром зі студентських років. Грала в кількох студіях – при центрі «Пасіка», потім – студія В. Черкова. Потім – театр «Акторство». З 2018 року є співзасновницею та кураторкою пластичного SCH театру.
  • Прем’єра відеозапису читки «Сліпий музикант» 16.02.2022 (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)

 

  • Катерина ПЕНЬКОВА «СТО ТИСЯЧ» за однойменною п’єсою Івана Карпенка- (ознайомитись з п’єсою)
  • Анотація: Торезький бізнесмен Гєра Барсєтка, який піднявся на чорній лихоманці, хоче кинути свого давнього конкурента – місцевого наркобарона Пузиря. Гєра винаходить незаконну схему виходу на європейський ринок збуту, для чого купляє фірму у осетина, йде по головах і підставляє своїх близьких. Але кидають його. Сучасне прочитання фокусується на класичній трагікомедії Івана Карпенка-Карого, залишаючи основну тему – людську жадібність. Герої 19 століття постають нашими сучасниками, із проблемами людей, що живуть на окупованій території і разом з тим не втрачають рис українських архетипів.
  • Про драматургиню: Катерина Пенькова– драматургиня. Народилася у Донецьку. Закінчила Київську муніципальну академію естрадного та циркового мистецтв, отримавши освіту – актриса розмовного жанру. Лауреат І премії «Коронація слова» в номінації «П’єси для дітей». Учасниця «Тижня актуальної п’ єси» та «Драма.Ua». Учасниця І Лабораторії НСТДУ «П’єси для дітей», лабораторії Молодого театру «Молодий_драматург», Пост-Плей театру «Школа швидкої драми».
  • Прем’єра відеозапису читки «Сто тисяч» 18.02.2022 (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)

  • Андрій БОНДАРЕНКО «УЛЬТІМА ТУЛЕ» за оповіданнями Стефана Грабінського (ознайомитись з п’єсою)
  • Анотація: Довоєнна Галичина. Звичайний гімназійний учитель повертається додому у вагоні швидкого потягу. Його знуджені супутники по купе розважаються легкою бесідою. Та дорогою стається щось дивне, потяг потрапляє на глуху колію, з якої не так легко виїхати, особливо, якщо ти вже сам не впевнений – яка твоя кінечна станція. Втекти зі світу провінційної знедоленості, вирватися за межі прикрої буденності – мрія усього життя вчителя. Та куди заведе ця мрія, в які світи може привезти тебе поїзд-привид, яку ціну доведеться заплатити?.
  • Про драматурга: Андрій Бондаренко – драматург, доктор філософії. П’єси пише із 2012 року, переважно це тексти на перетині соціально-психологічної драми гіперреалізму та трилеру. Довгий час працював журналістом, зокрема оглядачем у культурній сфері. Зараз працює керівником літературно-драматургічної частини у Львівському театрі ляльок. Зі своїми творами регулярно бере участь у фестивалях «Тиждень актуальної п’єси» та «Драма.UA». Різні п’єси неодноразово звучали у форматі сценічних читок у багатьох містах України. Текст «Інтерв’ю з другом» був поставлений театром «Запорізька нова драма» у 2016 р., а також на сцені Галереї сценографії (Театр Лесі Українки) в рамках проекту «Застільний період». У Театрі Лесі Українки на початку 2020 р. стартував показ вистави «Макбет», над якою він працював як драматург в команді з Лєною Лягушонковою та Шекспіром (режисер Роза Саркісян).
  • Прем’єра відеозапису читки «Ультіма Туле» 23.02.2022 (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)

 

  • Ірина ГАРЕЦЬ «ДАУНШИФТІНГ» (ознайомитись з п’єсою)
  • Анотація: Дифузія буденного і міфічного, сучасного і архаїчного формує нову особистість, доньку фермера Ольгу. Модний рух – дауншифтінг – як відмова від чужих цінностей в пошуку власних, привів її родину в село. Чому місцева відьма наводить порчу на батька дівчини, бажаючі його смерті? Навіщо домовику і русалці рятувати його?  І що таке дауншифтінг з точки зору мешканця села?
  • Про драматургиню: Ірина Гарець – драматургиня, письменниця. Керівниця Театру сучасного діалогу (м. Полтава), кураторка, авторка освітніх та театральних проєктів. Тренерка з креативного та критичного мислення, з питань громадських компетентностей.
  • Прем’єра відеозапису читки «Дауншифтінг» 25.02.2022 (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)

 

  • Оксана ГРИЦЕНКО «METAMORPHOSES» за мотивами “Метаморфоз” Апулея (ознайомитись з п’єсою)
  • Анотація: Журналіст-антикорупціонер під час розслідування випадково стає собакою і шукає шляхів знову перетворитися на людину. Але, не відомо чи стане він кращим у людській подобі.
  • Про драматургиню: Оксана Гриценко – журналістка, драматургиня. Народилася в Чаплинці, на межі Херсонщини та Криму. Закінчила Національний університет «Києво-Могилянська академія» за спеціальностями політологія та журналістика. Працює в журналістиці, переважно англомовній. П’єси пише з літа 2019 року. Учасниця «Тижня актуальної пʼєси» 2019 року, випускниця курсів «Школа швидкої драми» театру PostPlay та авторського курсу Наталії Блок у Культурному центру «Печерськ».
  • Прем’єра відеозапису читки «Metamorphoses» 2.03.2022 (Фестиваль сучасної драми 2021/ Київ)

Переглянути читки усіх 11 п’єс, зафільмованих під час ФЕСТИВАЛЮ, можна на нашому каналі в YouTube. Детальніше про Фестиваль сучасної драми тут.

БІБЛІОТЕКА УКРАЇНСЬКОЇ ДРАМАТУРГІЇ

Також з усіма текстами ІІІ Лабораторії та двох попередніх Лабораторій НСТДУ можна ознайомитися в Бібліотеці української драматургії, яку було створено 2020 року за підтримки УКФ. Це ресурс, на якому збираються драматургічні твори українських авторів та переклади п’єс українською з інших мов. Фонд сайту постійно поповнюється.

Тексти учасників усіх Лабораторій знайдете тут.

Бібліотека української драматургії доступна за посиланням: https://ukrdramalib.com.ua/

Читайте також:

10 п’єс, створених в рамках другої Лабораторії драматургії НСТДУ 2020

11 п’єс для дітей та підлітків створених в рамках першої Лабораторії драматургії НСТДУ