Телефони для консультацій:

(044) 279-65-49
Національна спілка театральних діячів України / National Union of Theatre Artists of Ukraine
Включайтесь у спілкування!
«Театр передається із рук в руки»: Осіння школа сценографії 2020

Сезонні школи Національної спілки театральних діячів України – це вже визнаний театральною спільнотою тренд.

В жовтні 2020 року Спілка вдруге оголосила про набір на навчання в Осінній школі сценографії НСТДУ. Першу реалізовувала 2018 року за підтримки УКФ.

Цього разу участь у Школі брали 13 художників з різних регіонів України. Тривала вона три дні з 10-12 листопада 2020 року в Київському національному академічному театрі оперети.

Законам сценографії запросили навчати Олександра Білозуба, митця, роботами якого щиро захоплюються як в Україні, так і за кордоном; відомого сценографа, художника, режисера театру і кіно, актора, заслуженого діяча мистецтв України, головного художника Київського національного академічного театру оперети.

Як художник-поставник працює з режисером Аттілою Віднянським у театрах Угорщини, у співпраці з яким і створив більшість сценографічних робіт. З поміж відзнак Олександра – Орден Заслуг «Золотий Хрест» – державна нагорода, яка вручається іноземцю за його участь в культурі, науці та інших галузях життя Угорщини. У 2014 році за оформлення до вистави «Isten Ostora» («Аттіла/Бич Божий») отримав нагороду за кращу виставу року в Угорщині.

«Сценографія – це магія. Ви це маєте зрозуміти, це не метафора, а реальність. Театр існує без денного світла, це суцільна темрява. І з цієї темряви ви маєте творити цілий світ. Сценографія – це те, що має виникнути з темряви і в темряву зникнути. Це справжня алхімія», – Олександр Білозуб, куратор Осінньої школи сценографії НСТДУ 2020.

Три дні інтенсивного навчання, СПІЛКУвання і практики. Олександр залюбки розповідав про свій досвід роботи в Україні та за кордоном, відповідав на актуальні питання учасників, підготував цікавий відеоряд, щоб показати, підходи використання живопису у виставі: «Якщо ви використовуєте різні види мистецтв, не забувайте: театр – це першочергово!». Серед іншого, шукали натхнення, переглядаючи фрагменти постановок грецького експериментатора, режисера, хореографа і художника-візуаліста Дімітріса Папаїоанну.

На «Сцені 77» рідного для Олександра Білозуба Київського національного академічного театру оперети, у дні Школи тривали останні приготування та здача прем’єрної вистави «Бродвейська історія» за п’єсою Джона Кромвелла. Тож першими глядачами і критиками були його учні, учасники Осінньої школи НСТДУ. Ба більше: напередодні Олександр Білозуб, який є режисером та художником-постановником «Історії», познайомив своїх підопічних з тонкощами роботи художника з виставою малої форми. Говорили про світло, декорації та реквізит. За словами Олександра, «усе, що є на сцені, повинно працювати».

На закриття Школи завітав Голова НСТДУ Богдан Струтинський. З рук Голови та куратора «школярі» отримали традиційні випускні сертифікати і побажання невпинного руху далі:

«Я вже неодноразово наголошував, що Спілка стимулює рух та взаємодію між театрами. Тому для нас дуже важливо, щоб люди, які відчули нове дихання Спілки, зокрема ви, несли її ідеї далі, говорили про те, що ми робимо. Сьогодні у Спілці народжується багато хороших та якісних ідей задля того, аби український театр ставав кращим»,Богдан Струтинський, Голова НСТДУ, ініціатор проєкту «Сезонних шкіл» НТСДУ.

«Богдан Дмитрович говорив про СПІЛКУвання і думаю, що це відбулося з нами за ці три дні. Ми одне одного побачили і тепер по різних містах рознесемо всю цю історію», –  Олександр Білозуб, куратор Осінньої школи НСТДУ.

Серед учасників Школи були художники Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва (КМАТОБ), Львівського академічного театру «І люди, і ляльки», Рівненського академічного обласного театру ляльок, Дніпровського драматичного молодіжного театру “Віримо!”, Львівського академічного драматичного театру ім. Лесі Українки, Хмельницького академічного обласного музично-драматичного театру ім. М. Старицького та ін.

Про те, що театр передається із рук в руки, так само, як і ми, переконані учасники Сезонних шкіл НСТДУ. Анна Апельт, неодноразова учасниця освітніх проєктів Спілки з Маріуполя, на своїй сторінці у facebook поділилась світлинами власних робіт, які зробила під час знайомства та занять з Олександром Білозубом, сценографом та куратором Школи.

А про те, що Спілка для них – це той самий професійний майданчик, що єднає, навчає і надихає, зізнавались у відгуках, які і пропонуємо переглянути нижче.