Навіщо театрам комунікаційна стратегія? Як намалювати портрет аудиторії на основі конкретних вистав, зрозуміти індивідуальні потреби глядачів та знайти найефективніші канали комунікації з ними?
24-25 лютого 2020 року в Арт-центрі ім. Івана Козловського Національної оперети України для керівників рекламних відділів та відділів з організації глядача, театральних маркетологів та фахівців з SMM відбулося навчання в рамках щорічної Зимової школи менеджменту НСТДУ.
«Дуже часто комунікації сприймаються керівництвом та колективом театрів як допоміжний процес (або навіть як додаткове навантаження на працівників театру), який можна комусь передоручити, зробити вже потім і, взагалі, «та зробимо ми сторінку в соцмережах, скільки там тієї роботи». І це величезна помилка, тому що ефективні комунікації – це стратегія, це такий же важливий крок в роботі театру, як і створення нових вистав, пошук фінансування, робота з акторами тощо. Комунікація – це не «потім» і «колись», а сьогодні і на рівні з іншими процесами. Комунікації – це не просто сторінка в соціальних мережах або сайт, це набагато ширше».
Принаймні, так вважає кураторка та тренерка Зимової школи Олена Палівода, керівниця напряму міжнародної співпраці НСТДУ та експертка з питань комунікацій проекту ЄС «Регіональний механізм розвитку громадянського суспільства країн Східного партнерства».
Розбирати успішні приклади комунікації театрів та конкретні інструменти для роботи з аудиторією в соціальних мережах, дізнатись, як сервіси з продажу квитків роблять таргетування аудиторії та що вони вважають ефективною рекламою, допомагали лектори-гості Школи.
Про стратегію театру в роботі з соціальними мережами, хайп, провокацію та фейк і як вони працюють на реальних прикладах, говорили разом з директоркою-художньою керівницею Київського академічного театру «Золоті ворота» Ксенією Ромашенко.
Ще однією з лекторок Зимової школи була Діана Груць, PR-менеджерка Музею становлення української нації. Вона дала практичні поради щодо написання рекламних постів для соціальних мереж, які приносять реальні продажі.
Завдяки порадам Діани та практичній роботі, яку запровадила куратор школи Олена Палівода, вчили учасників розпізнавати тролів у соціальних мережах та анулювати їхні негативні коментарі, розглядали медіа новинки, говорили про налаштовування таргетованої реклами, PR-стратегії та медіапланування. А ще шукали формулу контент плану, від ідеальної до реальної продуктивної активності користувачів.
Приємною несподіванкою для слухачів Школи став візит Стаса Жиркова, керівника напряму молодіжної політики та пошуково-експериментального театру НСТДУ, директора-художнього керівника Київського академічного театру драми і комедії на лівому березі Дніпра. Долучившись до дискусії з Ксенією Ромашенко, Стас розповів про успішний досвід ребрендингу театру драми і комедії на лівому березі Дніпра. За словами Стаса, нова айдентика театру стала частиною тих змін, які відбуваються в театрі останні кілька років. Меседж змін спрацював на оновлення глядача за віком – до театру прийшло більше молоді, що дало можливість іншого діалогу для театру.
Як підняти ціну на квитки, тим самим не зменшивши кількість відвідувачів театру? Як оптимізувати роботу театрів за допомогою сервісу з продажу квитків? Лідером серед онлайн-сервісів з продажу квитків на українському ринку є Kontramarka.ua. Олександр Порядченко, керівник сервісу, під час Зимової школи театрального менеджменту розповів про алгоритми співпраці та успішні кейси у роботі з театрами: що може зробити театр, аби підвищити показники продажів (від афіші та smm до експерименту з майданчиками) та як користуватися аналітикою, яку надає сервіс.
З огляду на насичену програму, вдалу комунікацію учасників з лекторами та успішне виконання усіх практичних тренажів, Спілка вкотре переконується, що обмін досвідом та залучення фахівців з інших галузей – це правильне рішення!
Нехай кожна з 20 майбутніх комунікаційних стратегій театру наших випускників буде супервдалою для них та їхніх театрів!