Набути практичних навичок щодо використання медіа як каналів для популяризації театрального мистецтва, ознайомитись з особливостями підготовки контенту, написанням текстів про театральний продукт… Двадцятьом учасникам Семінару для завлітів та PR-менеджерів НСТДУ, що відбувся у Києві з 17-19 квітня 2019 р. у цьому допомагали 7 PRактиків:
Тома Лазаренко — куратор проекту, співзасновниця освітньої платформи з менеджменту культурних та креативних проектів Creative Management Camp (СМС), дизайнер освітніх програм, PR-менеджер та консультант культурних проектів;
Олександра Голобородько — авторка сторінки Teal Culture, ініціатор та організатор проекту “Шукаю менеджера”, а також двох незалежних досліджень з використання каналів комунікації в театральному сегменті;
Анна Бурдіна — PR-менеджерка культурних проектів. Свого часу Анна співпрацювала та координувала потужні арт- проекти ГогольFEST, Molodist та Одеський МКФ, а нині є організатором Фестивалю американського кіно «Незалежність» в Україні;
Тетяна Харчова — спеціалістка з комунікацій з 13-річним досвідом, допоможе нашим учасникам знайти необхідний формат взаємодії з медіа для їхніх театральних проектів. Починала з політичного піару. Згодом, в команді двох міжнародних піар-агентств, працювала з відомими брендами Philips, Kyivstar, Roshen, Carlsberg. Має досвід роботи в fashion і art сфері, була піар-директором в ЕБШ, вирішувала комунікаційні завдання для видавництва ArtHuss. З червня 2018 року є засновником та керуючим партнером у піар-агестві Direct Communcation;
Анжела Хачатурова — журналістка с 10-річним досвідом роботи в ЗМІ. Працювала у штаті видавничих домів Sanoma Media Ukraine та Hupert Burda Media, а також на Новому Каналі (StarLightMedia). З 2015 року — головний редактор сайту програми ЄС-Східного партнерства «Культура та Креативність» (Culture and Creativity);
Анастасія Платонова — журналістка, арт-критикиня та менеджерка культурних проектів. Настя має понад 7 років практики в таких ключових українських виданнях, як «Українська правда», Lb.ua, «Фокус», Platfor.ma, KORYDOR, ART Ukraine та ін. Спеціалізується на критиці сучасної візуальної культури;
Ірина Тітаренко — спеціалістка з комунікацій в некомерційному секторі з понад 9-річним досвідом роботи в державних, громадських та міжнародних організаціях, директорка з комунікаційних рішень Practicum, PhD педагогічних наук, магістр зв’язків з громадськістю.
Перший день навчання розпочали зовсім не з навчання, а з натхнення і цікавих знайомств 😉
Режисерські читки, виступи, майстер-класи драматургів, театральних критиків та режисерів, а ще вистави за п’єсами учасників міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова»… Все це – фестиваль сучасної української драматургії «Нова П’єса» в Центрі мистецтв “Новий український театр”, учасниками якого стали і завліти театрів України. Минулого року поєднання освітньої та фестивальної програми мало гарний фідбек.
17 квітня, в перший фестивальний день, 20 учасників Семінару мали знайомство з Тетяною Логуш, засновницею міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова» та драматургом Павлом Ар’є.
Освітня і основна частина семінару стартувала наступного дня в Мистецько-концертному центрі ім. Івана Козловського зі знайомства з куратором Томою Лазаренко, яка анонсувала програму дводенного інтенсиву PR & Media Relations.
Роботу розпочали з аналізу аудиторії, формування ціннісної пропозиції та ключових меседжів і вміння позиціонувати проект разом з Олександрою Голобородько.
Автором наступного блоку дискусії «Комунікаційна стратегія, цілі та канали комунікації. Інформпривід» була Анна Бурдіна: «Розберемося, як сформувати свою комунікаційну стратегію і зробити її ефективною: з чого почати і як розвивати, як підібрати канали комунікації для різних цілей PR-кампанії і з’ясуємо, що важливіше зараз: активність у соцмережах або робота із ЗМІ?».
Екватором навчального процесу став воркшоп “Розробка інформприводу на прикладі події: його медіа-плануванння та промоція” від Томи Лазаренко. Тут колективно розбиралися, що таке інформпривід і як будувати медіа-план навколо нього, як готуватись до інтерв’ю та спілкування з журналістами, як оформлювати контент.
У третій і завершальний день навчання на наших завлітів чекало знайомство одразу з 4 спікерами. Від першого повідомлення до лайків під публікацією! Стартували з розмови у супроводі Тетяни Харчової про те, як зацікавити ЗМІ життям театру та побудувати стратегію ефективної комунікації. Учасники в буквальному сенсі завалили спеціалістку з комунікацій питаннями. Відповіді на них шукали вже разом з Анжелою Хачатуровою, досвідченою журналісткою, яка допомогла розставити всі крапки над «і» про роботу з різними джерелами інформації та розумінням того, що потрібно журналістам.
Корисні лайфхаки успішного піарника у спілкуванні зі ЗМІ занотували, тож саме час перейти до роботи з текстами. Тут працювали з Анастасією Платоновою, яка і від себе додала дещо цікаве про стандарти роботи ЗМІ (що треба знати, аби ефективно взаємодіяти): «Масштабуйте. Пояснюйте, чому масштаб вашої події важливіший. Говоріть про смисли», – наголошувала енергійна Анастасія.
Замикала ланцюг інстенсиву лекція Ірини Тітаренко, спеціалістки з комунікацій в некомерційному секторі. Разом з Іриною опановували систему вимірювання ефективності піар-кампаній: «Вміючи вимірювати ефективність піар-кампаній, ви зрозумієте, як впливаєте на аудиторію». Учасники ретельно конспектували параметри вимірювання результатів комунікаційних зусиль озвучених лекторкою.
Кураторці Томі Лазаренко вдалося зібрати команду потужних тренерів, які давали не лише теоретичні знання, а й практичні навички, як зацікавити театром ЗМІ.
Це перший навчальний проект, протягом якого Спілці вдалося залучити рекордну кількість «вчителів» і приємно, що ці зустрічі та комунікація були досить результативними.
Корисні поради і знання – отримано, тож мотивація до правильних змін задана! А чи вдасться учасникам втілити все отримане протягом квітневого семінару, покаже час.