26-27 квітня у приміщенні Інституту проблем сучасних мистецтв відбувся ще один цікавий проект Спілки – Семінар завлітів – СЕМІНАР З ПИТАНЬ ПРОСУВАННЯ У СОЦМЕРЕЖАХ ТА КОПІРАЙТИНГУ ДЛЯ ЗАВЛІТІВ ТА PR-МЕНЕДЖЕРІВ.
Семінар відкрила куратор проекту та керівник експертно-аналітичного напряму НСТДУ – Ганна Веселовська. Вона зауважила позитивну тенденцію, що наперекір думці про занепад професії завліта, їхня спільнота знову засвідчує потребу бути та розвиватися.
Розпочали роботу з круглого столу, учасники якого презентували свої сайти та соцмережі.
Ігор Савчук, заступник директора з наукової роботи Інституту проблем сучасного мистецтва та Богдан Тимофієнко, розробник сайту Інституту проблем сучасного мистецтва познайомили зі своєю онлайн-платформою. Багато корисної інформації, а особливо наукові збірки, присвячені сучасному мистецтву, і театру зокрема, можна знайти тут у відкритому доступі:
Лілія Бевзюк-Волошина, начальник відділу інформаційного забезпечення та комунікації НСТДУ розповіла про створення сайту Спілки, який довелося збирати з нуля. Вона звернула увагу, що потенційний користувач платформи – це не публіка, яка ходить в театри, а театральні діячі, які створюють цей театр. Тому саме завлітам Спілка пропонує співпрацювати і надавати інформацію для публікацій. Наприклад, уточнювати графіки фестивалів, контакти, які розміщені в розділі «Культурна мапа» тощо.
Наталія Сиваненко, екс-SMM-менеджер Київського академічного Молодого театру поділилася власними секретами. А саме: як ФБ-сторінка театру стала найбільш читабельною серед інших сторінок театрів і як кількість підписників дійшла до позначки майже у 15 тисяч.
Інформацію можна перевірити за посиланням:
https://www.facebook.com/molodyytheatre/
У рамках семінару Анна Бубнова, менеджерка мистецьких програм Британської Ради в Україні презентувала сучасну британську драматургію та розповіла про те, як пишуть і рекламують свої театри англійці.
Основна частина Семінару була присвячена практичній роботі з хедлайнером Наталкою Барбір. Наталія Барбір, бренд-менеджер, копірайтер студії маркетингу та дизайну MUST (м. Львів). Саме ця компанія розробила бренд Всеукраїнського театрального фестивалю-премії «ГРА/GRA».
Наталка має філологічну освіту, 9 років працювала в журналістиці та редагуванні. Останні 7 років працює в рекламній сфері, створює тексти на сайти, слогани, неймінги для бізнесу. Автор Vydelka. Блог сиромана-аматора, студійного блогу #проискимаркетинга та тревел-блогу “Збірка мандрівок. Цікаві подорожі Україною”. Викладач копірайтингу та smm-комунікацій в Karton digital agency та MUST MARKETING SCHOOL. Колекціонує словники та цікаву рекламу.
Визначивши тему першого дня: «Де місце театру в соцмережах?», Наталка розкривала необхідність роботи театрів в соцмережах. Під час підготовки до Семінару вона дуже детально проаналізувала сторінки у Facebook, Instagram та сайти, які були надіслані учасниками разом із заявками. І на конкретних прикладах спікер пояснила помилки, позитивні та негативні сторони цих Інтернет-ресурсів.
Наталка Барбір зазначила: «Сторінка у ФБ краще, ніж група, вона має більші можливості по рекламі та відвідуваності. Завжди необхідно витримувати візуальний корпоративний стиль театру, а не використовувати банальні маски, чи якісь театральні атрибути. Звісно, робота дизайнера дуже важлива для заповнення сторінки. Те саме із фото.
А ще ФБ завжди вимагає гроші за рекламу. Втім, потрібно мати певний алгоритм оплат і публікацій, щоб ви не постили по десять публікацій на день, але щоб це не було і раз на місяць».
Другий день Наталка присвятила розповіді про театральний контент-менеджмент. Говорили про те, що пишемо і як рекламуємо, про застарілу лексику, про “солодкі” непотрібні слова, які насправді є штампами. Вони не конценрують увагу потенційного глядача, не захоплюють, а лише заважають! Тепер наші учасники знають, як має виглядати структура тексту, які фотографії використовувати для нього та багато іншого…
Натхненні та збагачені новим досвідом, дипломовані завліти продовжили роботу на Фестивалі «Нова п`єса», що був організований Центром мистецтв «Новий український театр».
Жанна Лашкевич, завідувачка літературно-драматургічної частини Білоруського державного академічного театру юного глядача (з 2016 р), театральний критик, перекладач, драматург, яка також стала учасницею семінару, під час фестивалю презентувала сучасну білоруську драматургію. (А для завлітів залишила цілий електронний архів п’єс).
У програмі фестивалю були бліц-презентації від українських драматургів і розповідь про актуальні тексти від відомого українського драматурга, режисера, сценаристки та кураторки Наталії Ворожбит. А також розмова про літературні конкурси із представниками конкурсу «Коронація слова» – Тетяною Логуш, Ганною Веселовською, Віталієм Кіно та режисерські читки.
Бонусом для учасників Семінару було відвідування вистав у київських театрах. Дуже вдячні за співпрацю Національному академічному драматичному театру ім. І. Франка, Національному академічному театру російської драми ім. Лесі Українки, Київському академічному Молодому театру та Київському академічному театру «Золоті ворота». І, звісно, партнерам проекту – Інституту проблем сучасних мистецтв та Центру мистецтв «Новий український театр».
А ще 27 квітня у приміщенні ІПСМ у рамках Арт-проекту «Однаково різні» відкрилася чудова виставка сучасного живопису Костянтина Зоркіна, Дмитра Молдаванова, Ніни Мурашкіної, Сергія Савченка.
Оксана Литвиненко (м. Біла Церква).
Дякую Національній спілці театральних діячів України, особливо Ользі Байбак та Лілії Бевзюк-Волошиній, за пізнавальний і повчальний семінар з питань просування у соцмережах та копірайтингу для завлітів та PR-менеджерів.
НСТДУ, як фенікс, народилася заново , за що вдячні усі театрали України. І я, звичайно, теж.
Дякую професійному і мегаталановитому коучу Наталії Барбір за те, що відкрила очі і показала, як робити не можна і як робити треба. Конструктивна критика – це завжди дієвий метод для адекватних людей
Дякую усім присутнім театралам. Ви – щирі, комунікабельні, відверті і справедливі. Надіюся, що спілкувалася з вами не востаннє.
Ці весняні дні минули з користю та підсилили у стократ натхнення робити світ кращим через театральне мистецтво!
Дорогі театрали! Включайтеся у СПІЛКУвання! Воно того варте!
P. S. Хештеги тепер внизу:)
Анна Метанчук (м. Київ)
Два пізнавальних дні в компанії завлітів з 15 регіонів України.
Щиро вдячна #НСТДУ та персонально пані Ользі Байбак за можливість долучитися до семінару з питань просування за допомогою SMM-інструментів та копірайтингу для PR-менеджерів.
Коучем була професійна і надзвичайно приємна Наталія Барбір – бренд-менеджер та копірайтер «Must» marketing&design studio (Львів). Дякую за безмежну кількість цікавої та корисної інформації, досвід, підказки і конструктивну критику! Перечитуючи свої тексти, пригадуватиму категоричне «Не робіть так», а іноді, сумніваючись скажу «Повір, це працює». Ви – made my days! Приїздіть до Києва частіше, бо на майстер-класи і лекції такої якості дійсно хочеться приходити ще.
А на завершення дня, прийшло довгоочікуване (2 місяці чекала як-не-як) повідомлення: «Аню, Ваш членський квиток готовий!». І тепер вже офіційно: маю пафосний статус члена Національної спілки театральних діячів України Нехай смішно, та це приємна формальність, яка відчиняє двері до таких цікавих, освітніх проектів.
І на десерт, слова пані Наталі, які для мене просто bingo:
«Впустіть реальність до вашої творчості».