Тричі перенесений і нарешті – втілений! 12-13 травня після довготривалого локдауну в Києві відбувся Семінар «Театральний костюм: від ідеї до реалізації», в рамках постійного проєкту Спілки «Сезонні школи», ініціатором та засновником якого є Голова НСТДУ Богдан Струтинський.
Це вже не перший навчальний захід, організований Спілкою для театральних художників. Запит на Семінар з театрального костюму пролунав ще у жовтні 2020 на Осінній школі сценографії, куратором якої був відомий сценограф, художник та режисер Сашко Білозуб. Вже тоді театральні художники акцентували увагу на тому, що є потреба зустрічі та співпраці з досвідченим художником, який допоможе у пошуках власного стилю, покаже як працювати з макетом та де і які матеріали обирати для роботи з костюмом.
Ділитися досвідом Спілка запросила Алію Байтенову – сценографиню, художницю з костюмів Київського національного академічного театру оперети, художницю-постановницю Чернігівського обласного академічного музично-драматичного театру ім. Т. Шевченка. Саме вона і взяла на себе місію творчого куратора Семінару «Театральний костюм: від ідеї до реалізації».
У портфоліо Алії більше двох десятків вистав на сценах театрів Харкова, Сум, Миколаєва, Чернігова та Києва. Їй добре відомо, що таке робота з історичним костюмом, артистами, цехами та як стилізувати певну епоху.
Cпільною метою шістнадцятки художників було знайти «власну відправну точку», максимально прокачати свої скіли та зрозуміти, як напрацювати потрібний авторитет. Практикували не менше за теорію: під час навчання створили 16 ескізів костюму Гамлета у стилі кіберпанк, гранж, кітч, футуризм та стімпанк.
Наочно розібратися у особливостях пошиву, фарбування, розпису та оздоблення, зрозуміти, як адаптувати костюм під фігуру артиста, допоміг візит до цехів Київського національного театру оперети. Оглядову екскурсію провела Катерина Морозова, театрознавиця літературно-драматургічного відділу театру, розповівши найцікавіші факти з історії становлення Національної оперети. Тут сюрпризом стала неочікувана зустріч з головним художником театру Олександром Білозубом, народним артистом України. Побачивши таку кількість художників, серед яких були знайомі обличчя учасників Осінньої школи сценографії 2020, митець передав на згадку свій альбом авторських робіт.
А далі – «святеє святих»: костюми, декорації та бутафорія. У супроводі кураторки ми побачили пошивні та костюмерний цехи, оцінивши наживо костюми до вистави «Доріан Грей», про які так багато говорили протягом навчання.
Оперета вразила, а Алія Байтенова, кураторка Семінару, захопила і надихнула! Спілка щиро дякує Алії за дні насиченого, цікавого і дійсно красивого, як і її неймовірні костюми, СПІЛКУвання!