Телефони для консультацій:

(044) 279-65-49
Національна спілка театральних діячів України / National Union of Theatre Artists of Ukraine
Включайтесь у спілкування!
Школа режисерської майстерності НСТДУ з Андрієм Бакіровим

Карантинні обмеження змінили локацію, але не відмінили Школу режисерської майстерності НСТДУ 2020.

Ідея її проведення належить голові Чернігівського обласного відділення Сергію Мойсієнку. Планувалося, що Школа відбудеться в Чернігівському обласному академічному українському музично-драматичному театрі імені Т.Г. Шевченка, художнім керівником-головним режисером якого є  заслужений артист України Андрій Бакіров. Та у зв’язку з посиленням в регіоні обмежувальних заходів через перебування Чернігова у «червоній» карантинній зоні, було вирішено змінити місце проведення. Тож Школа режисерської майстерності відбулася 29-31 жовтня 2020 року в Київському Арт-центрі ім. Івана Козловського Національної оперети України.

Перший день повністю присвятили знайомству та СПІЛКуванню куратора з учасниками, спогадам про так звану відправну точку в професії: як і коли кожен з них вирішив пов’язати своє життя з театральною режисурою.

Андрій Бакіров відкрито та щиро ділився своїм досвідом про виклики, які стояли перед ним на початку роботи, нові сходинки, якими підіймався театр і творчий колектив його рідного театру, про залучення молодих режисерів та тонкощі роботи з акторами.

Найцікавішим етапом Школи стала практична робота над розбором п’єси «Скапен». Дехто з режисерів побачив в ній майбутню виставу для театру ляльок, а дехто – непоганий перформанс. Своє бачення мольєрівської п’єси Андрій Бакіров представив наприкінці 2018 року. Прем’єра  «Скапена», робота над яким тривала понад 3 місяці, відкрила 93 сезон Чернігівського музично-драматичного театру. Переглядаючи відео-фрагменти з вистави, аналізували художнє оформлення за участі сценографині та художниці з костюмів Алії Байтенової.

Сценограф чи режисер: хто головний у створенні структури вистави? Чи співпрацює режисер зі сценографом? Чи режисер і художник існують окремо та самодостатньо?

У питанні вагомості візуального аспекту як домінанта у виставі розгорнули цілу дискусію з Алією. Та окрім цього, встигли й попрактикувати: за допомогою підмакетника створювали своє бачення художнього рішення вистави за п’єсою Павла Ар’є «Кольори». У результаті отримали 14 абсолютно різних хуожньо-режисерських офрмлень. У відгуках на камеру учасники зізнались, що це завдання стало певним викликом, впоратися з яким було не лише цікаво, а й надзвичайно важливо.

Підсумком школи стала двохгодинна зустріч з театральним критиком Сергієм Васильєвим. Говорили про роботи українських режисерів та європейський досвід.

На завершення усі учасники отримали сертифікат, підписаний Головою НСТДУ та ініціатором шкіл Богданом Струтинським. Так лави випускників Сезонних шкіл НСТДУ поповнились ще чотирнадцятьма режисерами.

Спілка щиро дякує Андрію Бакірову, Алії Байтеновій та Сергію Васильєву за три дні насиченого СПІЛКУвання, наповнені корисними знаннями і практикою.

Дякуємо Арт-центр ім. Івана Козловського Національної оперети України, який, як завжди гостинно, приймає черговий наш проєкт у своїх стінах.

Прощаючись, помітили в очах учасників натхнення. А це найкраще, що може бути! Щиро бажаємо кожному з них реалізації творчих ідей у рідних театрах!

Відгуки учасників: