Успішна фандрейзингова кампанія потребує планування, аналізу, звітування і буде ефективною лише тоді, якщо цим займатися постійно та систематично.
Фандрейзинг в Україні впевнено набирає обертів, навчає нового типу мислення, погляду на благодійність, бізнес та волонтерство. І театри тут не є винятком.
Як і де шукати донорської підтримки закладам культури? Саме цим питанням була присвячена Школа менеджменту НСТДУ «Фандрейзинг як напрямок діяльності театру», що відбулася 17-18 травня 2021 року у м. Києві.
За порадою Києво-Могилянської бізнес-школи ми звернулися до Тетяни Харченко, радниці з міжнародних відносин та організаційного розвитку у ДП «Медичні закупівлі України».
Тетяна має досвід фандрейзингу, грантового менеджменту та адвокації в проєктах, пов’язаних з медіа, освітою, гуманітарною допомогою та охороною здоров’я в якості консультанта та менеджера проєктів.
Окрім теорії, успішних прикладів фандрейзинг-ініціатив в США, розглядали схему формування фандрейзинг-стратегій. А ще – практикували в групах: згідно елементів системи планування створювали проєкт і прописували його візію, місію, ціль, стратегію та план. Як результат – презентація вистав, фестивалів для потенційних донорів і пошук методів залучення партнерів, планування зустрічей з донорами та приватними благодійниками.
Окрім теоретично-практичної частини Спілка підготувала для учасників дві максимально-корисні зустрічі: перша – з продюсерками проєкту «Театр 360 градусів» Дашою Малаховою та Наталією Чижовою.
«Театр 360 градусів» став справжньою сенсацією! 2020 на початку карантину діячки вирішили популяризувати український театр і робити його доступним для кожного. Таким чином, восени понад 40 тис. глядачів з різних міст в онлайні побачили відеоверсію вистави «Камінний господар» Театру на Подолі з елементами 3D-копій акторів, а зовсім нещодавно й вистави «Шинель».
Зустріч з Дашею та Наталією була присвячена досвіду створення інноваційного арт-проєкту «Театр 360 градусів» та залучення таких спонсорів, як Київстар та Visa і партнерів Plombir EventCompany, Kontramarka, благодійного проєкту «Бачити серцем» та інших.
Також на запрошення НСТДУ відгукнулась Анна Гадецька, програмна директорка Open Opera Ukraine, музична культурологиня та кандидатка мистецтвознавства. З нею говорили про патронів в опері, зокрема досвід барокових проєктів Open Opera Ukraine.
Переконані, що ця школа особливо запам’ятається всім згуртованістю і палкими дискусіями. Зазначимо, що це вперше серед учасників Школи менеджменту була така велика кількість керівників театрів.
Спілка щиро дякує Тетяні Харченко за багаж знань, якими вона ділилась з нашими школярами протягом цих двох днів, цікаву практику і поради. У відгуках учасники неодноразово зазначали, що залучення фахівця не з творчої галузі було однозначно вдалим. Схема пошуку додаткового фінансування працює майже всюди однаково, а погляд та аналіз проблем театральної галузі людини ззовні були однозначно корисними.
Також дякуємо продюсеркам проєкту Театр 360 градусів Даші Малаховій та Наталії Чижовій, Анні Гадецькій, програмній директорці OPEN OPERA UKRAINE, що знайшли час і поділились цікавим досвідом створення інноваційних арт-проєктів.
Далі буде!