Телефони для консультацій:

(044) 279-65-49
Національна спілка театральних діячів України / National Union of Theatre Artists of Ukraine
Включайтесь у спілкування!
Лабораторія мюзиклу: підсумки 2 резиденції

З 26 по 30 серпня у Київському мистецько-концертному центрі ім. Івана Козловського проходила друга резиденція Лабораторії мюзиклу, яку реалізовує Національна спілка театральних діячів України за підтримки Українського культурного фонду в межах конкурсної програми «Культура під час війни».

В перший день кураторки Лєна Лягушонкова та Ольга Байбак разом у учасниками та учасницями обговорили план роботи на резиденції: поділили час індивідуальних консультацій для драматургів_инь та композиторів з Лєною Лягушонковою. Потім учасники_ці розповіли, які проблеми у них виникали при написанні першого драфту, а кураторки дали відповіді та поради як ці труднощі опрацювати. У другій половині дня Лєна Лягушонкова провела лекцію, на якій торкнулася питань особистого ставлення автора_ки до героя, подієвого ряду лібрето, визначення основної теми драматургічного твору. А також дала багато корисних порад щодо технічної роботи над другим драфтом лібрето.

Другий день був погодинно поділений на індивідуальні консультації з кураторками проєкту – Ольгою Байбак і Лєною Лягушонковою. Драматурги і драматургині задавали свої питання кураторкам, слухали поради як покращити/змінити сюжет лібрето, як удосконалити образи головних і другорядних героїв – яким має бути герой, носієм якої ідеї він є, чи він змінюється/розвивається протягом історії. З деякими учасниками_цями розбирали окремі сцени, думали, які варто дописати, а які не рухають сюжет. Комусь приділили більше часу, комусь менше, але головне – кожна_ен отримали корисні настанови для удосконалення своїх текстів.

У першій половині третього дня відбулася лекція Олени Савчук про особливості різних музичних театральних жанрів, зокрема мюзиклу, а також про тенденцію за кордоном міксувати жанри, напрямки, стилі в одній виставі. Розповіла, які теми для мюзиклів сьогодні вибирають у світі і як різні країни реагують на теми та проблеми сьогодення. Лекторка зупинилися на питанні, в яких театрах України можна поставити мюзикл (де є технічне забезпечення, оркестр, балет, вокалісти та ін.), а також на структурі сучасного мюзиклу на прикладі популярних мюзиклів останніх років (Гамільтон, Come from away, Dear Evan Hansen, Next to normal, Vesper, Vicked). У другій половині дня 1 драфт лібрето «Місто» презентував Олег Михайлов. Кураторки проєкту резюмували роботу драматурга та давали поради як покращити текст. Далі композитор Євген Золотухін презентував музичні композиції до «Міста», а куратор Сергій Дідок висловив свої зауваження та побажання. Вкінці своїми враженнями про мюзикл поділилися учасники_ці Лабораторії.

Четвертого дня другої резиденції свої перші драфти лібрето та музичні напрацювання презентували дві пари Лабораторії – драматургиня Наталія Торжевська і композитор Максим Іванов, які працюють над створенням мюзиклу «Диво-звірі Марії Примаченко», та драматургиня Тетяна Леонова і композитор Володимир Богатирьов, які працюють над мюзиклом «Мина Мазайло». Коментували їхні роботи, висловлювали зауваження, давали поради як удосконалити мюзикли – куратор(к) Лєна Лягушонкова, Ольга Байбак і Сергій Дідок, режисери Олена Савчук і Дмитро Захоженко, а також учасники_ці проєкту.

На п’ятий день представляли свої роботи ще дві пари учасників_ць. Драматург Павло Коломієць і композитор Богдан Дем’яненко презентували перший драфт лібрето і музичні композиції до мюзиклу «Мазепа», а драматургиня Оксана Гриценко і композитор Олександр Чорний – до мюзиклу «Анархістка». Кураторки, учасники_ці Лабораторії та режисер Дмитро Захоженко висловили свої побажання як покращити тексти лібрето. Вкінці кураторки підсумували роботу на другій резиденції, установили дедлайни для написання других драфтів текстів та музики у вересні та дати перформативних читань мюзиклів у жовтні.

Дякуємо куратор(к)ам, режисер(к)ам, учасникам_цям за плідну роботу протягом тижня на другій резиденції лабораторії мюзиклу.