Телефони для консультацій:

(044) 279-65-49
Національна спілка театральних діячів України / National Union of Theatre Artists of Ukraine
Включайтесь у спілкування!
Бути актором чи режисером?

 

Шукали відповідь організатори та учасники семінару-тренінгу НСТДУ: «Трансформація – крок від актора до режисера» (м. Сєвєродонецьк, 17-19 листопада 2017).

З 17 по 19 листопада 2017 року в м. Сєвєродонецьк на базі Луганського обласного академічного українського музично-драматичного театру відбувся семінар-тренінг «Трансформація – крок від актора до режисера». Організатори заходу – Національна спілка театральних діячів України та Луганський обласний академічний український музично-драматичний театр. Учасники – актори та режисери, театральні діячі з майже десяти міст України.

Мета проведення семінару полягала в тому, щоб повернувшись у свої міста, учасники, які протягом кількох днів обмінювалися думками, досвідом, знаннями, продовжили процес реанімації та прищеплення нового українському театру на місцях.

17 листопада відбулася прес-конференція за участі начальника управління культури, національностей та релігій облдержадміністрації – Аліни Адамчук, директора Луганського обласного академічного українського музично-драматичного театру Сергія Дорофєєва та головного режисера театру – Володимира Московченка, актора Київського національного академічного драматичного театру ім. І. Франка, заслуженого артиста України Тараса Жирко, а також начальника відділу зовнішніх комунікацій НСТДУ – Лесі Марченко.

Начальник управління культури, національностей та релігій ЛОДА – Аліна Адамчук звернулася в першу чергу до учасників семінару: «Я дуже хочу подякувати вам, за те, що ви зараз з нами на Луганщині. У такий складний період, коли тут не спокійно. Просто чудово, що саме зараз у Сєвєродонецьку відбувається такий театральний рух. Я хочу подякувати всьому колективу і директору Луганського театру – Сергію Дорофєєву та художньому керівнику – Володимиру Московченко за те, що вони зробили. Не маючи нічого, колектив створив у цьому місті театр, який за три роки презентував 23 прем`єр».

Володимир Московченко, художній керівник Луганського обласного академічного українського музично-драматичного театру також висловив свої думки про семінар: «Я згадаю свою молодість, коли було дуже багато семінарів, тренінгів, майстер-класів. Але якось раптово воно все зникло і всі театральні колективи почали варитися у своїх «бульйончиках». Тому зараз я дуже радий, що Спілка активно рухається. Звісно, сьогодні у центрі уваги соціальний захист творчих пенсіонерів, але молодіжна політика для НСТДУ теж дуже важлива. Молодь завжди має відчувати потребу в собі».

У форматі лекцій та дискусій, майстер-класів і живого спілкування учасники заходу зустрілися із заслуженим артистом України, актором Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка Тарасом Жирком, кандидатом мистецтвознавства, доцентом Київської муніципальної академії естрадного та циркового мистецтва Анною Липківською, доцентом кафедри сценічної мови Національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого Тетяною Кобзар, молодим режисером Рівненського академічного українського музично-драматичного театру – Ігорем Ніколаєвим, художнім керівником Луганського театру, заслуженим діячем мистецтв України Володимиром Московченком та режисером театру – Євгеном Мерзляковим.

Організатори та учасники активно дискутували про визначення шляху від актора до режисера, створення умов співпраці між акторами та режисерами, професійну відповідальність режисера, псилогічний підхід до акторів, а також любов та аплодисменти глядачів.

Хочеться підсумувати тему семінару словами з доповіді Анни Липківської: «Я назвала свою лекцію «Помста Мельпомени», бо вважаю, що режисерами стають лише тоді, коли актор каже собі, що більше не може лишатися актором. Така відвертість із собою змінює базові установки. Неможливо просто «вимкнути» актора та «увімкнути» режисера, так само, як і навпаки. Це два різні типи мислення. Режисер і актор – завжди антагоністи, перший задає рамки, другий постійно намагається з них виривається. А будь-яка режисура – це завжди рамки для актора. Часто відбувається так, що режисер продовжує грати у своїх виставах. Втім, коли такі вистави йдуть без нього, то вони виглядають геть інакше. Переважно – краще. Ми можемо згадати таких режисерів, як Олександр Крижанівський та Стас Жирков, котрі абсолютно свідомо відмовилися від акторської кар’єри заради режисерської діяльності. Вони була прекрасними акторами, дуже своєрідними, але, зрештою, хороших акторів – багато, а режисерів – обмаль. Звісно, універсального механізму немає, є реальні люди і їхні шляхи, у кожного свій. Але за сидіння «поміж двох стільців» Мельпомена, як правило, мститься».

Гарним бонусом для гостей семінару був перегляд двох вистав театру: реп-бурлеск «Конотопська відьма» за Г. Квіткою-Основ’яненком, який нещодавно вийшов прем’єрою в постановці В. Московченка та пластичну драму-піар «Легені» Д. Макміллана, що увійшла до четвірки переможців фестивалю «Taking the Stage-2016» British Council Ukraine, в постановці Є. Мерзлякова.

Національна спілка театральних діячів України дякує колективу та директору Луганського обласного академічного українського музично-драматичного театру – Сергію Дорофєєву за організацію та проведення семінару-тренінгу.

Дякуємо всім учасникам за включення у СПІЛКУвання!