Підтримка розвитку українського недержавного театрального сектору – одне із основних завдань нової команди НСТДУ.
Так, 2018 року в межах Всеукраїнського театрального фестивалю «Чехов-Фест» (арт-директор фестивалю – Володимир Нянькін), спільно з театром «Нянькіни» у м. Суми, був започаткований семінар з театрального менеджменту. 15-16 березня 2019 він отримав своє продовження під назвою “Недержавні театри: право, маркетинг, можливості”.
Наприкінці 2018 НСТДУ за підтримки Департаменту культури КМДА було започатковано Всеукраїнський фестиваль недержавних театрів «Відкрита сцена». Практична майстерня Фестивалю засвідчила, що саме серед представників недержавного сектору є багато питань з приводу правових аспектів, маркетингу та можливостей додаткового фінансування.
Тож запросивши до СПІЛКУвання юриста, маркетолога та фахівця з написання грантових заявок, і почали вивчення цих питань у Сумах.
Про організаційно-правові форми підприємницької діяльності з учасниками спілкувався Анатолій Нестеренко – адвокат, член Асоціації правників України, керуючий партнер Офісу правового консалтингу «LAWYER-EXPERT», який об’єднує адвокатів, консультантів-експертів, основною спеціалізацією яких є податкове право.
Юрист та економіст за освітою, чия юридична практика сягає 17 років, розказав учасникам Семінару, що краще обирати для театрального підприємства – ТОВ чи ФОП: оподаткування, трудові відносини, ведення комерційної діяльності недержавних театральних колективів та особливості діяльності Громадських організацій.
Про написання успішних грантових заявок та їх оцінювання під час другого навчального блоку говорила Олена Палівода – керівник напряму міжнародної діяльності НСТДУ, експерт проекту Європейського Союзу «Регіональний механізм підтримки громадянського суспільства країн Східного партнерства».
Де шукати фінансової підтримки вашому театру? Як працювати з міжнародними донорськими організаціями, де знаходити грантові програми та як готувати успішні заявки?
«Є базові речі, на які вам варто звертати увагу, коли готуєте проектну заявку до якогось донора: наприклад, напрямок діяльності, сфера інтересів та місія донора. З мого досвіду, дуже часто було так, що ми отримували заявки, які не стосуються того, що прописано в інструкції. Практика показує, що читають не все і не всі. Тлумачать по своєму».
Про правила створення незалежного театру як бренду та інструменти просування його у соціальних мережах говорила і навчала Наталія Барбір – бренд-менеджер, копірайтер Студії маркетингу та дизайну MUST зі Львова. Понад 10 років Наталя професійно займається журналістикою. 7 з них – працює в рекламі, створюючи контент, слогани, неймінги для бізнесу.
«Брендинг – це певний комплекс того, що Ваша ідея і ви намагаєтесь візуальними та іншими способами достукатися до світу і розказати йому, що ми є! Брендинг – це те, що допоможе виділитися. Якщо ви певні, що ваш бренд кращий, переконайте в цьому інших».
Як це буває під час спілчанських заходів, участь у семінарі стала не лише інформаційною платформою для учасників, але й комунікаційною. Саме тут, у Сумах сформувалася спільнота, яку учасники жартома найменували «Незалежностурбовані». Таку назву отримав і чат, в якому учасники спілкуються до сьогодні.
Окрім навчання, «Незалежностурбовані» охопили і фестивальну програму «Чехов-Фесту». Враження учасників від навчального вікенду у Сумах дивіться та слухайте у відео нижче.
Відгуки учасників:
«Необхідний по інформативності та безцінний у якості налагодження контактів серед незалежного театрального сектору семінар пройшов 15-16 березня у Сумах. Семінар, в якому всі чітко та ясно зрозуміли, хто ми та що робити далі. І задуматися є над чим…
Дякую НСТДУ та Незалежностурбованим за те, що ми вже є один у одного. Та головне, що попереду дуже важка, але напрочуд весела дорога. Дорога до грантів, визнання, узаконення та… багато веселих годин спілкування та співіснування».
Олексій Петренко, м. Вінниця, Театр ХуліGUN