НСТДУ дісталася до Хмельницького. І за гарної нагоди! До ювілею автора «Гуцулки Ксені» Ярослава Барнича Хмельницька обласна філармонія організувала низку заходів, які включали показ вистави у Хмельницькому та Коломиї, наукову конференцію на батьківщині композитора.
Тож Спілка не могла лишитися осторонь, і за ініціативи Голови НСТДУ Богдана Струтинського було проведено семінар-тренінг «Рух і голос».
Цього разу до співпраці було запрошено авторитетних тренерів:
Тетяна Кобзар – заслужена артистка України, доцент кафедри сценічної мови Київського національного університету театру, кіно та телебачення ім. І.Карпенка-Карого, авторка посібників, курсів і тренажів зі сценічної мови.
Віктор Рубан – куратор та продюсер проєкту, хореограф-дослідник, режисер, перформер, педагог і тренер. Є засновником і генеральним директором Ruban Production ITP, програмним директором та співзасновником міжнародної танцювальної платформи Impulse of Transformation, програмним та художнім керівником міжнародної платформи мистецтв і досліджень на базі руху Kyivdanceresidency.
Серед учасників були представники Хмельницької обласної філармонії та Хмельницького обласного академічного музично-драматичного театру імені М. Старицького (саме ці заклади два дні приймали майстер-класи від НСТДУ), а також 10 акторів та акторок з інших міст України.
Робота з тренерами проходила у малих групах. І в кожній – свої особливості. В перший день викладачка сценічної мови Тетяна Кобзар зосередилися на мовленнєвому апараті, знятті затисків, що заважають подачі звуку, і тут, наче у вулику, одна за одною звучали скоромовки. Хореограф Віктор Рубан вивчив запити учасників та почав із зосередження на відчутті ними власного тіла і себе у просторі.
Роботу з відчуттям тілесності та присутності у другий день майстер-класів Віктор Рубан побудував через сприйняття кольорів – як якість руху змінюється через відчуття того чи іншого кольору, фактури фарби. «Розмалювати» простір собою виявилося не таким вже й легким завданням. Якісь кольори просто не давалися нашим учасникам, а якісь самі диктували рухи. Також учасники проговорили, що робота у «загальному великому акваріумі» (ще одне завдання Віктора) кардинально відрізняється за відчуттям свого тіла та відчуттям енергії партнера, ніж у просторі, обмеженому тільки стільцем.
Характерною особливістю майстер-класів Тетяни Кобзар, за думкою більшості учасників, була максимальна увімкненість голосу, тіла і мозку – це не просто відпрацювання навичок, а повноцінна сценічна робота – із завданням контактувати з партнером, висловлювати своє ставлення до сказаного, доносити думку.
Впевнені, продовження обов’язково буде, і не тільки у Хмельницькому, який був надзвичайно гостинним і теплим незважаючи на осінню прохолодну погоду. За що ми надзвичайно вдячні і театру, і філармонії, Андрію Ковальчуку, Олександру Драгану, Дмитру Гусакову і всім, хто створював дружню атмосферу та всі умови для роботи!
Дякуємо Тетяні Кобзар та Віктору Рубану, що ділилися своїм досвідом та щиро допомагали нашим учасникам.