Телефони для консультацій:

(044) 279-65-49
Національна спілка театральних діячів України / National Union of Theatre Artists of Ukraine
Включайтесь у спілкування!
Зимова школа театрального менеджменту: міжнародне співробітництво – гранти, ко-продукція (27-28 лютого 2018 року)

Фото: Анатолій Федорців та Ірина Марконі

27-28 лютого у Театрі на Подолі відбулася ЗИМОВА ШКОЛА ТЕАТРАЛЬНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ: МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ – ГРАНТИ, КО-ПРОДУКЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СПІЛКИ ТЕАТРАЛЬНИХ ДІЯЧІВ УКРАЇНИ.

Зимова школа розпочалася із вступного слова Голови НСТДУ Богдана Струтинського, народного артиста України, генерального директора-художнього керівника Національної оперети України. Богдан Струтинський зауважив, що це вже дев`ята школа НСТДУ і друга, яка присвячена саме театральному менеджменту. Загалом вже проведено 12 нових заходів НСТДУ за різними напрямами театрального мистецтва: 9 сезонних шкіл з театрального менеджменту та акторської, режисерської і сценографічної майстерності. Як результат виникли окремі Театральні інтенсиви у Чернігові (куратор – Микола Бичук) та Перший англомовний театральний фестиваль у Києві «Pro.Act.Fest» (директор фестивалю – Олександр Боровенський), а також практичні вебінари про цифрові можливості у театрах (автор – Богдан Головченко). Ініціатори всіх проектів брали участь у школах НСТДУ. Б. Струтинський побажав натхненної роботи всім учасникам і запросив активно долучатися до проектів НСТДУ!

Хедлайнером програми Зимової школи була керівник напряму міжнародної діяльності НСТДУ – Олена Палівода. Саме Олена є розробником та координатором нового проекту НСТДУ, який наприкінці 2017 року було рекомендовано до фінансування Міжнародним фондом ЮНЕСКО з питань культурного розмаїття, реалізація якого розпочнеться у квітні 2018 року (детальну інформація про проект буде оголошено на початку березня 2018 р.).

Під час лекції «Написання грантових заявок» Олена розказала про те, що необхідно для підготовки успішних заявок; як і де шукати партнерів та фінансування для проектів; з чого починати і які обов’язкові кроки треба зробити.

Етапи реалізації проектів:

Етап 1: Ідеї проектів

Етап 2: Пошук донорів

Етап 3: Підготовка проекту

Етап 4: Написання та подання заявки

Етап 5: Очікування результатів

Етап 6: Отримання відповіді

Етап 7: Реалізація проекту

У школі взяли участь театральні діячі: заслужений артист України Стас Жирков, керівник напряму молодіжної політики та пошуково-експериментального театру НСТДУ, директор-художній керівник Київського академічного театру «Золоті ворота» та Ірина Чужинова, проектний менеджер Київського академічного театру «Золоті ворота», театрознавець поділилися власним досвідом про проектні можливості державного театру: стратегію та планування.

Можемо згадати про такі вистави «Золотих воріт»: «Сьогодні вечері не буде» А. Аламо, яку поставив французький режисер Жуль Одрі, «Чому Михайло Гурман не вижив?» П. Ар’є (за мотивами п’єси Івана Франка «Украдене щастя», реж. – С. Жирков), яку реалізовано спільно з німецьким театром Theater Magdeburg, «Каліки» німецького автора Серґія Ґьоснера (реж. – С. Жирков) тощо.

Під час дружньої розмови Стас наголосив: «Ідеальний варіант співробітництва з іноземними колективами – це не один керівник, який все вирішує, а це постійний обмін та обговорення, коли ти завжди маєш довіряти своїй команді і прислуховуватися до їхніх думок».

Андрій Палатний, актор, менеджер проектів ЦСМ «Дах», театральний куратор Міжнародного фестивалю «Гогольфест» (а також – координатор літературної програми, автор проекту «Фізичний театр» у різні роки), учасник програми Європейської театральної конвенції (ETC), учасник проекту «Кінець удавання» під час доповіді на тему: «Мiжнароде спiвробiтництво: досвiд та уроки» розповів про вдалі проекти, які зазнали широкого розголосу за кордоном – «Едіп. Собача будка» за Софоклом та Клімом, «Вій» за Клімом у співробітництві із швейцарським театром Vidy-Lausanne, про гастролі ДахиБрахи та Dakh Daughters тощо.

Корисне посилання:

http://www.gogolfest.org.ua/

Юлія Федів, керівниця Національного бюро програми «Креативна Європа» в Україні, виконавчий директор Українського культурного фонду, презентувала програми ЄС “Креативна Європа”. (Тема: «Програма ЄС “Креативна Європа”: грантові можливості для представників театральної сфери та важливість мережування як основа успішного міжнародного проекту»).

Презентацію можна переглянути тут: Креативна-Європа

Корисні посилання:

http://creativeeurope.in.ua/

https://www.facebook.com/creativeeurope.in.ua/

Великі лекційні панелі були відведені представникам іноземних інституцій. Наприклад, Ірина Прокоф`єва, менеджерка програми Culture Bridges, координаторка програми ЄС «Культура і креативність» 2015-2018 рр. та Анна Бубнова, керівник мистецької програми Британської Ради в Україні презентували напрями роботи British Council в Україні.  Програма Culture Bridges включає види грантів та особливості подання проектних пропозицій, освітні можливості програми для представників культурного сектору, календар активностей програми на 2018 р. «Taking the Stage» – щорічна конкурсна театральна програма, яка дає можливість українським театрам і режисерам створити художньо оригінальні та суспільно значимі постановки за підтримки театральних фахівців зі Сполученого Королівства.

Корисні посилання:

http://www.britishcouncil.org.ua/

https://www.facebook.com/BritishCouncilUkraine/

 

 

Віктор Собіянський, експерт з програмної діяльності Польського Інституту у Києві розповів про польсько-українські театральні контакти: можливості співпраці. Польський Інститут завжди підтримує українські фестивалі, видає антології сучасної польської драматургії українською, певний час навіть була промоція журналу «Український театр» у Польщі.

Також можна згадати окремі цікаві проекти. Наприклад, завдяки театрознавчині Надії Соколенко у Театрі на Подолі відбулася чудова презентація програми «Театр для всіх. Театр для кожного» від польської театральної діячки, театрознавчині, кураторки і менеджерки Маґди Ґрудзінської.

Важливо пам’ятати, що для реалізації спільного з Польщею проекту потрібно мати польського партнера. А Польський інститут театру імені Збігнева Рашевського можна розглядати як подальший орієнтир для створення Інституту театру в Україні.

Корисні посилання:

http://www.polinst.kyiv.ua/

Катаріна Ґьоріґ – референт з питань культурних програм та педагогічної кооперації, торкалася серйозної теми співпраці з Німеччиною і Goethe-Institut у реалізації театральних проектів в Україні. Goethe-Institut сьогодні бере активну участь у співпраці українського та німецького театрів. За його підтримки в Україні були реалізовані такі проекти як «Кінець удавання» (документальний театр), вистава «Чому не вижив Михайло Гурман?» Павло Ар`є (реж. – С. Жирков) як ко-продукція Маґдебурзького театру (Німеччина) та театру «Золоті ворота» (Україна) та багато інших.

Корисні посилання:

https://www.goethe.de/ins/ua/uk/index.html

https://www.facebook.com/goetheinstitut.ukraine/

Олег Соснов, представник відділу культури та комунікацій презентував Французький інститут. Французька весна вже не потребує окремого представлення, за 14 років вона стала частиною нашого культурного простору. Інститут регулярно проводить в Україні відкриті зустрічі з відомими сучасними діячами французької культури, наприклад, з драматургом Е.-Е. Шміттом. Реалізовані спільні постановки, такі як сучасний балет «Переміщення» з Національною оперетою України.

Корисні посилання:

https://institutfrancais-ukraine.com/

https://www.facebook.com/InstituFrancaisUkraine/

 

До участі у Зимовій школі було відібрано всього 20 учасників:

Їх імена тут: http://nstdu.com.ua/publication/uchasniki-zimovoyi-shkoli/

Приємними бонусами також була екскурсія Театром на Подолі та відвідування вистав у таких київських театрах, як Національна оперета України, Театр драми та комедії на Лівому березі Дніпра, Театр російської драми ім. Лесі Українки, Театр «Золоті ворота», Театр «Колесо».

Дякуємо всім за продуктивну роботу. Сподіваємося на Ваші позитивні відгуки та нові проекти, які будуть відкривати Україну світу!!!

Включайтеся у СПІЛКУвання!

Враження учасників від Зимової школи театрального менеджменту: